1.اولین انسان فلجی که دوباره توانایی حرکت را به دست آورد
یک مرد کوادری پلژی -که به آن فلج کامل اندام نیز میگویند- اولین فردی بود که این فرصت را به دست آورد تا بتواند به وسیله ی تکنولوژی بتواند سیگنال هایی را از مغزش به سمت عضلاتش هدایت کند و به او این توانایی را داد تا به وسیله ی این دستگاه بتواند دست راست و مچ دست خود را حرکت دهد.دوسال پیش در مغز ایان بورکارت 24 ساله از اوهایو میکروچیپی را جای گذاری کردند که هنگامی که ایان به دستگاه هایی که در آزمایشگاه هستند متصل باشد حرکات دست راست و مچ دست و انگشتانش را بازسازی میکند.محققان به سرپرستی چاد باتن در موسسه ی تحقیقات علوم پزشکی فینشتاین در نیویورک تا به حال بر روی این پروژه کار می یکنند و نتایج کار خود را 13 اپریل در مجله نیچر منتشر کردند.


2.حالا محققین میتوانند جنین را برای مدت بیشتری در محیط آرمایشگاه رشد بدهند
پزشکان علوم تکاملی اکنون میتوانند جنین انسان را تا 13 روز بعد از لقاح در آزمایشگاه رشد بدهند که رکورد 9 روز را میشکند.این دستاورد باعث میشود تا محققان در مورد روند تکاملی انسان در مراحل ابتدایی جنین اطلاعات بیشتری را به دست بیاورند.که باعث میشود اجزایی را در جنین انسان ببینند که تا به حال دیده نشده اند.و این میتواند باعث شود که محققین به این مسئله پی ببرند که به چه دلیل بعضی از بارداری ها موفقیت امیز نیست.گزارش کار که در نیچر امده همچنین این فرضیه را مطرح میکند که محققین اکنون میتوانند تکامل جنین در محیط آزمایشگاهی را تا مراحل پیچیده تری جلو ببرند. البته انجام چنین کاری نیازمند تکامل امور اخلاقی هم به تناسب میباشد.چنانچه در بسیاری از کشورها قانون انجام تحقیقات بر روی جنینی که بیشتر از 14 روز دارد را ممنوع میکند.با توجه به این قضیه محقق این مقاله کار خودش را تا قبل از این مرحله خاتمه میدهد.


3.پیوند سلول های چشم به وسیله ی یاخته های بنیادی
در این آزمایش بعد از برداشتن قسمتی از پوست بیمار محققین سلول های پوستی را به سلول های پلوری پوتنت استم سل تبدیل میکنند که در اینده به سلول های چشم تبدیل میشوند و ان ها را به چشم بیمار پیوند میدهند.تحقیقات نشان میدهد که سلول های پیوند زده شده به مدت یک سال در چشم دوام می آورند بدون اینکه مشکلی پیش بیاید. در واقع بیماران پیشرفتی را در بینایشان گزارش کردند. البته گرچه این پیشرفت کم بوده اما به هر حال جواب میدهد. سوژه ی این مطالعه از ضعف عضلانی مربوط به کهولت رنج میبرد که در ان نقاط سیاهی در بینایی فرد ایجاد میشود کا با متود ها و روش های امروزی قابل درمان نیست در حالی که این فرایند موفقیت آمیز گویای ایجاد شیوه ای نوآورانه در درمان اینگونه شرایط میباشد.