تا حالا اتفاق افتاده که یه پوشه ای رو تو فرمت های مختلفی مثلا RAR آرشیو کنید و بعد از اون رمز اون فایل رو یادتون بره. شایدم نه. اما در مورد من این موضوع چندین بار تکرار شده. وقتی آخرین بار یکی از این اتفاقات برام افتاد تصمیم گرفتم این بار به مسئله از دید یه برنامه نویس نگاه کنم. کارم رو با گو.گل کردن شروع کردم تا اینکه به این نتیجه رسیدم که تنها کاری که میشه انجام داد استفاده از brute force که راجبش تو یکی دیگه از پستام نوشتم توضیح دادم. البته میشه تا حدودی این کارو هوشمند تر کرد اما محض اطلاعتون باید عرض کنم که این کار به هیچ وجه یک رمزنگاری حرفه ای محسوب نمیشود چون طبق تعریف برای رمزنگاران، شکست (break) رمزنگاری هر چیزی است که سریع تر از انجام brute force (رمزگشایی آزمایشی برای هر یک کلید) باشد. البته که هیچ وقت موفق نشدم به این روش پسوورد اون فایل رو پیدا کنم اما چیزای جالب زیادی پیدا کردم، یکی از اون ها سایتی متعلق به دانشگاه ویرجینیا می باشد که در آن تایلر بیم مجموعه ای از کلماتی که میتوان با یک یا دو یا سه حرف ساخت را بارگذازی کرده. نکته ی جالبتر این است که تایلر برای نوشتن این کلمات از اسکریپت ها استفاده نکرده و مستقیما آن را داخل یک تگ وترد کد کرده. گرچه ممکن است آن را با یک کد ساخته باشد. اما از همه ی این ها که بگذریم در ابتدایی که سایت بارگذاری میشود با عبارتی در بالای محتوی روبه رو میشوید که میگوید این کلمات کاملا به درد نخور هستند اما موتور جستجوی عزیز شما اون رو فهرست میکنه. چیزی که با مقداری گوگل کردن متوجه میشوید که درست است و گوگل مطالب این صفحه را به عنوان نتیجه به شما نشان میدهد.